Peter Winckers in Mexico

UITNODIGING - Let´s go to México in 2016

Hoi allemaal !!

Allereerst wilde ik jullie laten weten dat ik jullie HEEL erg mis :-).

Hierbij wil ik jullie uitnodigen om naar Mexico te komen volgend jaar, met het reisbureautje van Lidia kunnen we tegenwoordig aardige kortingen / comissies afdingen op bijvoorbeeld hotels.

Het idee is om samen met een groep op pad te gaan (bijvoorbeeld 8 dagen), en dat daarna iedereen vrije tijd heeft op te doen en laten wat ie wil (bijvoorbeeld 8 aanvullende dagen).

De beste reistijd voor Mexico is tussen december en maart (vanwege het klimaat, is uit de orkaan periode en niet al te heet / niet al te nat). En onze voorkeur is februari / maart, omdat dan de vluchten en hotels dan wat goedkoper zijn, en mijn werk normaliter (iets) minder hektisch.

Maar we staan voor alles open, we zouden het erg op prijs stellen als je de volgende enquete zou willen invullen, om een beter idee te krijgen van de diversen voorkeuren. Let wel: als je samen op pad gaat, moet je ook wat water bij de wijn kunnen doen :-).

Link naar enquete:http://goo.gl/forms/C21J6cm3sI

Details van de diverse opties / sugerencies.

1) Vaste plek (Playa del Carmen) en vanuit daar dagtripjes maken
I.g.v. een vlucht op Cancun kunnen we verblijven in het mooie dorpje en strandplaatsje Playa del Carmen (op 1 uur afstand van het voor mij te toeristiche Cancun). Vanuit daar kunnen we dagtochtjes maken naar de de pyramides van Chichen Izta, 1 van de 7 huidige wereldwonderen, naar de nabijgelegen eilanden van Isla Mujeres en Isla Cozumel, naar de archeologische site en stranden van Tulum (ruines direct aan het strand). En uiteraard genieten van een mooi hotel direct aan het strand met zwembad (liever niet all incluisive, om ´s avondes lekker te eten in een van de vele en niet al te dure restaurants in het mooie stadje van Playa del Carmen.

2) Rondtocht vanuit Cancun / Playa del Carmen
I.g.v een rondtocht kunnen we eveneens bovengenoemde plaatsen bezoeken, maar door niet op 1 plek te blijven kunnen we aanvullend bijvoorbeeld de volgende plaatsen aandoen: Lagunas de Bacalar (fort en meer met 7 kleuren water), de schitterende Maya ruinestad Uxmalen de mooie havenstad, ford en coloniaal centrumvan Campeche. Klik hier voor een mogelijk route in google maps. (zoals je kunt zien een total route van ongeveer 15 uur, maar dat is dus verspreid over een dag of 8, met overnachtingen in bijvoorbeeld Playa del Carmen, Bacalar, Campeche en Merida).

3) Tocht vanuit Cancun naar Mexico Stad
Op deze manier kunnen we het meeste van Mexico zien, en tevens de ALLER mooiste delen van het land. We hebben dan wel minimaal 10 dagen nodig, om alles op ons gemak te zien. In dit geval gaan we door ´malaria-gebied´, dus wel van te voren even in Nederland gericht advies vragen (zie alhier meer informatie; wij volstaan normaliter met preventieve maatregelen (insektenwerend middel met DEET).In dit geval, kunnen we, naast de in rondtocht 2 genoemde plaatsen tevens de volgende plekken bezoeken. De indrukwekkende Maya stad in de junglePalenque, de schitterende coloniale stad San Cristobal de las Casas,de mooie Lagunas de Montebello, de schitterende (lage) watervallen van Agua Azul, de 35 meter hoge watervallen van Misol Há, het coloniale dorpje Chiapa de Corzo en de Cañon del Sumidero. Vervolgens door naar Mexico Stad, waar ook heeeel veel te zien en te doen is, zie opties 4 en 5.

4) Vaste plek (Mexico Stad) en vanuit daar dagtripjes maken
Mexico Stad voelt niet aan als 1 stad, maar als 21 dorpjes, met een ietwat chaotisch centrum. Er is alleen al in Mexico Stad heeeeeel veel te doen, en vanuit daar heel veel plekken op 1, 2 of 3 uur afstand, dus ideaal om dagtripsjes te maken. Kijk eens op onze site Aztec Explorers(past en upcoming trips) om wat ideeen op te doen.

5) Rondtocht vanuit Mexico Stad
Volgens mij hebben we met moeders en Hugo en Jeanette nog niet de volgende plekken aangedaan, wellicht kunnen we (een) de volgende rondtochten maken: mooie stad Morelia, coloniale dorpjes van Pátzcuaro (+ meer) en Santa Clara del Cobre, archeologische site en dorpje van Tzintzuntzan, badplaats en dorpje Ixtapa Zihuatenejo, archelogische site Xochicalco.Mogelijk route GoogleMaps(5 tot 7 dagen). En / of rondtocht naar de Staat van Hidalgo, met de mooie coloniales dorpjes Real del Monte, Mineral del Chico, Huasca, Nationaal Park El chico, Prismas Basalticas, haciendas Santa Maria Regla en San Miguel Regla (idealiter overnachten we in de schitterende hacienda van Santa Maria Regla. Mogelijk route (3 tot 4 dagen).

Klik HIER voor de enquete (http://goo.gl/forms/C21J6cm3sI) hopelijk kunnen we met jullie op stap in Mexico ergens volgend jaar :-).

Groetjes,
Peter en Lidia