Peter Winckers in Mexico

JUST MARRIED !!! + Foto´s weekendje weg

Hallo allemaal !!

Yep, op 5 november was het zover: alhier in Mexico om 9.30voor de burgelijke stand met Lidia getrouwd !

In 15 minuten was het gebeurd; getuigenzijn hier niet meer noodzakelijk;de daadwerkelijke ceremonie duurde slechts 5 minuten. We moesten beiden 3x ja zeggen op wat onduidelijk gebral vande rechter, identiteitsbewijs overhandigen, ondertekenen en vervolgens met onze duim in de inkt het geheel bevestigen.

We hadden gekozen om te trouwen inde mooie wijk Coyoacan; het was een schitterende koude maar zonnige dag en zaaltje was mooi versierd met muurschilderingen. Een mooi begin van de dag en een schitterend begin van een nieuw leven samen !!!

Er waren circa 20 familieleden en naaste vrienden van Lidia aanwezig; mijn ouders & vrienden zullen pas tijdens het kerkelijk huwelijk op 5 februari hierheen komen. Wel ´s middags nog even gezellig met o.a. mijn ouders, Jeroen & Diane en Chantal & Alex zitten babbelen via Skype.

Na de huwelijksceremonie zijn we met zijn allen naar het huis van de broer van Lidia gegaan om gezamenlijk te ontbijten. We hadden tamales besteld, een authentiek Mexicaans ontbijt van maisdeeg, erg lekker ¡!

Daarna wat tijd voor onszelf en tijd om het feestje voor ´s avonds voor te bereiden, eveneens in het huis en patio van de broer van Lidia. De moeder van Lidia ging koken en wij gingen nog wat laatste boodschappen halen, vanaf 17.00 druppelden de eerste mensen binnen. We hadden gerekend op circa 40 naaste familieleden en vrienden, maar dat werden uiteindelijk toch nog een man of 80, dus toch nog maar snel wat extra boodschappen gehaald; gezellig feestje ¡! Eten van ´mama Lidia´ was heerlijk, rijst &kip en ´Mole saus´, lijkt een beetje op sate. En uiteraard behoorlijk wat bier - en tequila flesjes laten sneuvelen :-)

Bekijk voor een impressie van ons Civiele Huwelijk deze fotoshow: http://www.slide.com/r/eG0FDHke3T9LRr_PG2r_18ax9r5RGMW8?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

En bekijk voor dezelfde foto´s ook eens mijn eerste stapjes met het programma Picasa:

En voor filmpjes kun je klikken op de volgende links:

Verder zijn we het het weekend ervoor nog 2 dagen op pad geweest; in verband met de ´Día de los Muertos´ 2 dagen vrij gehad en een rondje gemaakt langs Toluca (mooie coloniale binnenstad + botanische tuin met glas en lood ramen), Metepec (klein dorpje met mooie kerk en diverse markten), Malinalco (Archeologisch site helaas gesloten, maar leuk dorpje) en Chalma (bedevaartsoord, normaliter eerst ´dansen bij de boom in de rivier met bloemenkrans op´ en daarna naar naar het klooster, maar dit uiteraard andersom gedaan...).

Kijk hier voor 2 fotoshows van ons weekendje weg:

Groetjes, bedankt voor de reeds ontvangen felicitaties en de rest:
LAAT EENS WAT VAN JULLIE HORENDAN!!!

Peter Winckers & Lidia Herrera de Winckers

Guido Romeijn

Ha die Peter,

Gefeliciteerd jongen.
Nooit gedacht dat je een echte vis kon vangen,
maar je hebt nu wel een heel mooi exemplaar aan je haak hangen!
Wat ik me alleen afvroeg is of er al van die kale guppies gesignaleerd zijn in de Mexicaanse wateren?
Leuk man, ik ben echt blij dat het je allemaal zo voor de wind gaat daar.
Valt de schoonfamilie ook een beetje mee? Ik zie op de foto's in elk geval trotse en blije mensen, dus dat zal wel goed zitten.
Lidia zag er prachtig uit, maar stak wel een beetje af bij die kale Limburgse prins.

Wij maken ons hier intussen op voor Elisa's promotie op 6 december en een feest in Amsterdam, Schreierstoren bij het station.
Blij dat het er voor Elisa op zit, want het was een hele lijdensweg, voor mij ;-)
Haar gestress heeft er voor gezorgd dat ik nu al jaren het hele huishouden inclusief kinderen draai, dus kijk er naar uit om weer eens leuke dingen te doen!
Maar goed ze is dan ook doctor in de milieuwetenschappen en heeft een hele belangrijke publicatie gedaan in Nature, waarmee ze op de radio en tv is geweest, publicaties in de Volkskrant en het NRC, dus da's niet mis. Als je googled naar Elisa Beninca dan heeft ze meer hits dan onze hele vriendenkring bijelkaar.

Ben vandaag thuis met de kinderen en ga straks ALessio naar het voetbal brengen, niet echt een sport voor ons nee, maar wel een grappige club met allemaal verschillende mensen en culturen.
Aurora kijkt terwijl ik mail naar de Teletubbies, eentje lijkt wel een beetje op jou trouwens, dus iedereen gezond en happy hier.

Peter, onze felicitaties ook aan Lidia en familie,
Guido

Annemie

Hallo Peter en Lidia

Jammer dat we er niet bij konden zijn,het ziet er allemaal erg gezellig uit.
we wensen jullie veel geluk .

Dennis Dunnink

Hey gast,
Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit die foto´s.
Tegelijkertijd begint het onaangename gevoel mij te bekruipen dat je de wereld wel eens zou kunnen gaan opzadelen met mini-winckertjes...
grtz.D

Nicolle Pascal Naomi Abraas

Hallo Peter & Lidia Winckers,

Ook wij willen jullie van harte feliciteren met jullie wettelijk Huwelijk.
Wij hopen dat jullie een mooie en leuke dag hebben gehad, en wensen jullie beide héél veel geluk en gezondheid toe, (en veel kleine mexicaantjes).

Groetjes van Nicolle Pascal & Naomi Abraas

Peter W

Haha, NEE, er zijn nog GEEN kale Nederlandse guppies in de Mexicaanse wateren gesignaleerd :-)

Dank voor alle emailtjes en felicitaties enzo !!

Groetjes,
Peter en Lidia

Robert en Wulfrida

Ha Peter en Lidia,

Wij wensen jullie een super leuk trouwfeest op 5 februari en we houden ons aanbevolen voor de afterparty in Nederland! ;-)
En we zijn nu al benieuwd naar de foto's!
Nou, maak er een gezellig feest van en tot de volgende keer maar weer!
Groetjes, Robert en Wulfrida

guido

Hé dudos,

Zijn jullie nu getrouwd of heb ik wat gemist?

Groetjes,
Guido