Peter Winckers in Mexico

Hoogtepunt op 4680 meter ....

Hallo allemaal !

NEE, dit is NIET de ontbrekende video van onze huwelijksnacht, maar van ons dagtochtje naar de vulkaan ´Nevado de Toluca´, 80 kilometer ten westen van Mexico stad en 4680meter hoog

Laughing

De route ernaar toe was werkelijk schitterend, ongelooflijk dat je al na een half uur Mexico stad verlaten te hebben de mooiste natuurgebieden tegenkomt. Na 2 uurtjes kwamen we bij de parkingang aan, waarna we nog 17 kilometer verder konden rijden opsemiverharde weggetjes, lekkerrijden hoor; enkel Lidia moest me er een aantal keren aan herinneren dat ikNIET Paris - Dakar aan het rijden was :-)

Vanuit daar wilden we gelijk de laatste 2 a 3 kilometer lopen naar de top, maar dat was toch wel erg ambitieus, we moesten toch echt eerst even wennen aan de hoogte. Dus maar eerst even op ons gemak zitten genieten van het uitzicht en daarna op ons gemak naar boven geklauterd.

Na een minuut of 40 kwamen we boven en hadden we eensuper uitzicht op de vulkaankrater met daarin 2 meren: Meer van de Zon en Meer van de Maan, errug mooi !! Helaas wat laat vertrokken, dus een rondje wandelen langs de meren zat er even niet meer in, maar waarschijnlijk komen we hier nog wel een keer terug als de de meren bevroren zijn en er sneeuw ligt, ergens tussen nu en maart.

Klikop ´FotoSlide´ om snel doorte foto´s heen te scrollen en/of op ´FotoDVD´ om ze op jegemak te bekijken met begeleidend muziekje (3 minuten).

En verder nog 3 filmpjes op YouTube gezet:

Enjoy, groetjes vanuit México,
Peter & Lidia

Oh ja: de laatste fotos zijn van een stadspark in de wijk Polanco in Mexico stad, een mooie wijk met aantal stadparken en goede restaurants en barretjes, gezellig ijsje zitten eten met ´The Family over here´.

jeanette

Brrrr, ziet er wel errrug koud uit daarboven, maar wel prachtig desolaat. Zou er ook wel graag willen kijken.
Hugo en ik blijven nog een week na jullie boda, en dan willen we graag een auto huren. Denk wel dat dit op het verlanglijstje terecht komt!!
Mooi om de foto's met de familie in het park te zien. Ziet er gelukkig uit.
Liefs en groetjes!!