Peter Winckers in Mexico

Weekendje weg naar Leon en San Miguel de Allende

Hallo allemaal !

Met het geld van moeders voor onze bruiloft deel I afgelopen weekend lekker op pad geweest.
Allereerst naar een luchtballonnen show in Leon, circa 5 uur ten noorden van Mexico stad.

Vrijdagnacht om 23.00 uur vertrokken met een bustochtje, door niet altijd de tolweg te pakken kwamen we rond 6.00 's ochtends aan in Leon, precies op tijd om de allereerste luchtballon te zien vertrekken. Was het 200ste jaar dat dit evenement georganiseerd werd, en er waren dan ook maar liefst 200 luchtballonnen te bewonderen in allerlei vormen en formaten, van een Volledig Huis t/m Darth Vader t/m een Vliegende Taart, mooi om mee te maken !

Daarna naar hethotel om even bij te komen, en 's middags naar een Motor Festival alwaar vrienden van Lidia zouden optreden; leuk om even langs te gaan en nog belangrijker: om te vragen of ze op onze bruiloft van 5 februari zouden willen optreden. We hadden ze al een paar keer eerder gezien: erg goede band met hoog feest / (Mexicaanse) Rock / Manu Chao gehalte. Ze waren in ieder geval erg op dreef, super show neergezet en het lijkt er in ieder geval op dat ze op onze bruiloft de laatste 3 uurtjes als afsluitende band gaan optreden. Voor de eerste band, die 'een beetje van alles' speelt, zijn we nog op zoek. Video volgt nog, hierbij alvast een fotootje van de (normaliter) 12-koppige band met de geruststellende naam 'Hotel Tequila':

Verder veel gelachen op het festival, er waren diverse motorclubs uit het gehele land aanwezig met de meest vreemde types en motoren; erg mooi om te zien dat ze elkaar allemaal leken te respecteren en niet elkaar het leven zuur zaten te maken; ik was stiekem toch wel bevreesd voor een vecht- of schietpartijtje hier en daar. Integendeel dus, weer wat nieuwe (lelijke) vrienden gemaakt:

De volgende ochtend om 9.00 vertrokken naar het mooie dorpje San Miguel de Allende op circa 2 uur rijden. Eerst lekker zitten ontbijten & uitkateren op mooi terrasje en daarna het dorpje gaan verkennen, erg relaxed en mooi allemaal.

Uitzicht op dorpje San Miguel de Allende:

Vervolgens om 15.00 door naar nabijgelegen botanische tuin en kleine canyon, toch wel erg lekker om weer even helemaal in de natuur te zijn na alle hectiek van Mexico stad.

Bijgaand nog een link naar alle foto's: NJOY !!

Tip: kies voor ´Presentación con Diapositivas´, tijdsduur 1 seconde om snel door de foto´s heen te zappen, druk eventueel op F11 voor volledig scherm

Groetjes,
Peter & Lidia

P.s.: hoe gaat het met jullie dan ?
Suf pepernoten aan het tellen of nog wat spannends meegemaakt recentelijk ??

Erik de Groot

Beste Peter,

Van harte gefeliciteerd!

Groeten,

Erik

Dennis

jeeeee#%&, heb je die jas nog steeds??!!!

isis

Hoi Peet en Lidia

Inderdaad hier is het sinterklaas feest los gebarst, maar ik eet pas pepernoten op 5 december.
Niet echt iets meegemaakt in ieder geval niks spannends om over te schrijven.
jullie maken meer mee. hebben al bekeken wat we graag willen zien bij jullie. lieve groetjes isis