Peter Winckers in Mexico

JUST MARRIED !!! Kerkelijk huwelijk van Lidia & Peter + Meer

Hallo allemaal !!!

Op zaterdag 5 februari was het zover: ik ben nu ook voor de kerk getrouwd met Lidia alhier in Mexico!

Klik op bijgaande link naar Youtube om de fotos van de gehele ceremonie te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=FJXAaQ-V-3U

Ondanks de vliegangst was ook mijn vader hierheen gekomen, samen met moeders en 12 vrienden vanuit Nederland. Hierbij een fotootje met mijn ouders samen vlak voor de bruiloft:

En voor de bruiloft eerst nog even gezellig gegeten met de groep Nederlanders in het grote huis wat we voor de 6 Maastrichtenaren gehuurd hadden:

Pa & Ma, Jeroen & Diana, Isis, Roland, Alex & Chantal, Hugo & Jeanette, Jelle & Jeanette, Robert & Hennie: nogmaals hartelijk bedankt dat jullie helemaal hierheen gekomen zijn om deze voor ons zeer speciale dag bij te wonen !!!

Na de huwelijksceremonie in Ex Convento Churubusco gelijk door naar het feest in een grote tuin vlakbij de kerk, met zwembad, bartafeltjes, loungebankjes en 25 tafels voor alle 250 gegadigden (fijn hier die grote families :-).

Het eten bestond uit een 3 gangen menu gecombineerd met een BBQ, toch wel even wennen voor de Mexicanen (normaliter een stuk formeler tijdens een bruiloft hier):

Vervolgens onze openingsdans op het schitterende nummer `Candy` van Paolo Nutini:

Klik op bijgaand Youtube filmpje om de openingsdans te bekijken en te beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=hX4BXW4Hh7M

Daarna kon het ECHTE feest beginnen, aftrapper was de 10 koppige band ´Hotel Tequila´ die Nationale Mexicaanse Rock in een Manu Chao jasje stopten, met fotos van ons samen en uit onze jeugd op een scherm aan de linkerkant:

Op het einde werden nog even 3 verzoekjes uit de Mexicaanse mouwen geschut: 3 Engelstalige nummers van Pearl Jam, System of a Down en Rage Against the Machine; hetgeen leidde tot stevig gepogo en een aantal kneuzingen aan mijn kant (tja, je wordt wat ouder hé...).

Die kneuzingen werden vervolgens weer lekker onder handen genomen tijdens een onderdeel van de Mexicaanse huwelijksceremonie, de `Dodenmars´, waarbij je zogenaamd als dood wordt afgevoerd en daarna de nodige keren in de lucht wordt gesmeten om je weer tot leven te wekken. Auw:

Daarna was het tijd voor een rustpuntje, in de vorm van koffie, de bruidstaart, de toost en een imitator van een Mexicaanse artiest die met name Lidia heel erg mooi vindt, namelijk Pedro Fernandez.

Tijdens het optreden van ´Pedro Fernandez´ vervolgens de laatste keer in mijn leven ´De Koning´ kunnen zijn: ´El Rey´ is een bekend Mariachi lied in Mexico en heeft een hoog macho gehalte. Snelle vertaling: `Met of zonder geld, ik doe altijd wat ik wil, en mijn woord is de wet´ :-)

Tja, dat staat een BEETJE haaks op de woorden van Paolo Nutini in onze openingsdans: `Ik was je huid, ik zal zelfs je kleren wassen, geef me wat zoetigheid voordat je gaat...´.
Laughing
Surprised
Laughing

Oh well, in ieder geval veel lol gehad door het lied samen met de imitator voor het tenenkrommende publiek te zingen:

Vervolgens was de volgende band aan de beurt, die wat meer Salsa en Merengue speelden, met name voor het Mexicaanse publiek een goed excuus om aan het dansen te gaan en voor het Nederlandse publiek een goed excuus om de restanten van de Tequila op te zuipen (gegraveerd met onze namen en datum van de bruiloft):

En tussendoor een aantal mooie toespraken van Lidia en onze ouders. Een hilarish moment was trouwens toen mijn vader tijdens zijn toespraak `Viva Mexico Camarones´ riep in plaats van ´Viva Mexico Cabrones´ ... (oftwel: Viva Mexico Garnalen i.p.v. Viva Mexico schurken´ :-) :-)

Vervolgens een super en onverwachts moment: de 14 Nederlanders hadden diverse Maastrichtse en Nederlandse liederen ingestudeerd die in de vorm van een Medly gezongen werden. Door iedereen, en met name de Mexicanen, zeer gewaardeerd !! Andre Rieu heeft er een gedegen concurent bijgekregen hier in Mexico vanuit Nederland !! Kijk daar:

Hierbij de link naar een Youtube filmpje met deze Maastrichtse en Nederlandse liederen, begeleid door foto´s van mijn jeugd: http://www.youtube.com/watch?v=nEwBYfmXmZY

Vervolgens tot een uur of 1 ´s nachts verder gefeest en uiteindelijk richting ´Honeymoon Suite´ vertrokken, met rond bed, jacuzi en mooie koepel. Kijk, dat is even lekker bijkomen:

Al met al een echt geweldige dag die we nooit zullen vergeten: thanks everybody !!

De meesten Nederlanders waren overigens al een tijdje in het land, de eersten die aankwamen, circa 2 weken voor de bruiloft, waren Jeroen en Diana, hierbij een fotootje van een gezellig etentje in de wijk Coyoacan:

Mijn ouders en de overige 4 uit Maastricht kwamen ongeveer een week voor de bruiloft aan, met hun Mexico stad verkend en ook 2 dagen op stap geweest naar het mooie stadje Guanajato, circa 4 uur noordelijk van Mexico stad:

En vervolgens kwamen de laatste 6 uit Nederland aan in Mexico, met de gehele groep van 14 man vervolgens de Pyramides van de Zon en de Maan gaan bekijken, circa 1,5 uur vanuit Mexico stad. Hierbij een groepsfoto voor de Pyramide van de Zon:

De dag NA ons huwelijk zijn we vervolgens vertrokken op een gezamelijke huwelijksreis met 18 personen... Yep, vrij apart idee wellicht, maar het was uiteraard een mooi moment om met de nog aanwezige Nederlanders + moeder van Lidia + vriendinnen van Lidia op pad te gaan. In juli doen we het waarschijnlijk nog eens met zijn tweetjes wat romantischer over :-)

We hadden een grote bus gehuurd voor 45 personen met 2 prive chauffeurs om op de 4-daagse huwelijkreis te gaan, toch wel handig vanwege de grote afstanden en bij vlagen onvriendelijk wegen:

De zondag, 6 februari, om 20.00 ´s avonds vertrokken om in de ochtend aan te komen bij Puerto Escondido; lekker een dagje bijkomen in een resort aan het strand, kijk daar:

´S avonds nog een tourtje geboekt naar een schildpadden reservaat, alwaar we schildpadjes zijn gaan vrijlaten. Schitterende beestjes; om ze te helpen met overleven worden ze `s avonds bij zonsondergang vrijgelaten, aangezien dan minder roofdieren aanwezig zijn. Kijk daar:

De dag daarna doorgegaan naar Bahias de Huatulco, waar we met een klein groepje met een boot langs diverse baaien zijn gaan varen en zijn gaan zwemmen in een mooie baai.

Vervolgens in de avond doorgegaan naar Oaxaca, alwaar we de volgende ochtend de ruines van Monte Alban zijn gaan bekijken en in de middag Oaxaca verder hebben verkend.

`S avonds was voor ons een verrassings afscheidsfeestje georganiseerd, waarbij behoorlijk wat flesjes Tequila en Mezcal zijn gesneuveld:

PARTY TIME dus wederom !!! YEAH BABY !!!

En zelfs onze kamer was die nacht als verrassing versierd, met kaarsjes, rozeblaadjes, een hart van rozenblaadjes met onze initialen en ...... de moeder van Lidia en mijn ouders.

Toch een beetje moeilijk om te presteren ondanks de romantische setting op die manier

Wink

Maar goed... toen iedereen weg was ......

Hoeha, en verder hebben WIJ WEL nog lekker gegeten in Puerto Escondido :-)

In ieder geval dus weer behoorlijk weer wat beleefd de laatste tijd; eigenlijk nog steeds een beetje aan het bijkomen van alle ervaringen !! Het was in ieder schitterend allemaal en echt geweldig dat zoveel van mijn vrienden en mijn ouders helemaal hierheen hebben kunnen komen.

Groetjes aan jullie allen van een nu 100% getrouwd en zeer gelukkig stel,
Peter & Lidia

P.s.: vanavond ontvangen we overigens nog de fotos en films van onze ´oficiele fotograaf´ van zowel kerkelijke ceremonie als van feest, dus die zal ik ook nog online zetten + links naar de overige fotos die genomen zijn. Daar zal ik nog een aparte ´Foto Story´ aan besteden hier op Reismee.nl. Have fun with it !!

roland

ja het is al weer twee weeken geleden dat we daar waaren, maar het is dat ik er nog ben prachticht de bruilof was af, groet roland .ps aleen dat we proefkonijn waaten was minder topie hoihoi kus voor je vrouw.

Cellie

He pik,

Nog van harte gefeliciteerd, (ja we zijn het natuurlijk vergeten en dachten vorige week goh ging Peter niet nu ergens trouwen, oops). Bij deze onze excuses, Ik zie dat we een zeer gezellig feest gemist en hopen dat we het hier in de buurt eens stilletjes kunnen overdoen... ps je schrijft in je verhaal niks over de huwelijksnacht...............? ;-)

Erik de Groot

Van harte gefeliciteerd!

Robert en Wulfrida

Mooi verhaal, mooie foto's! We hebben wat gemist! Maar leuk dat jullie zo'n geweldig dag hebben gehad en dat er nog zoveel mensen uit Nederland gekomen zijn. We zijn benieuwd naar de 'echte' foto's.

Diana

Het was echt geweldig. Dank jullie wel voor deze mooie dag en 2 weken. Wij hebben een hele goede tijd gehad!!! Als ik de filmpjes zie is het net of ik weer daar ben.
Muchos gracias!! Peter en Lidia

Ed Nafzger

Als nog ook jullie gefeliciteerd en ook nog met je verjaardag en wat al niet meer ooit kom ik je opzoeken maar prios liggen nu nog anders drie opgroeiende hier de oudste nog ruim een jaar en is dan gereed met haar medicijnen studie dus arts aan huis investment in future

Ed Nafzger

Oh ja leuk dat je vader mijn Neef Tom ex luchtmachter durfde te vliegen nou daar heb ik geen last van kijk maar eens op mijn pagina en ik zit op flickr heet daar korps1665