Peter Winckers in Mexico

Mexico - Capital Federal - Eerste 2 weken (30 mei - 12 juni)

Hallo allemaal!

Allereerst iedereen die me een kaartje, e-mailtje of krabbel op Hyves gestuurd heeft ivm met mijn verjaardag gisteren (12 juni) hartstikke bedankt!

In verband met mijnverjaardag gisteren door mijn manager getracteerd op een etentje met het GEHELE team in Mexico (9 personen); kijk dat is nog eens een hartelijk welkom!!! Ik moet zeggen dat ik dit toch wel HEEL erg op prijs heb gesteld; als je in een nieuw land bij een nieuw bedrijf begint is het toch wel lekker dat je op deze manier direct in het team wordt opgenomen. Erg gezellig team in ieder geval, bestaande uit de country manager, 2 commerciel-administratieve medewerkers, 2 support medewerkers en4 consultants (waarvan ik er dus 1 ben; volgende week komt de 5e consultant erbij; die wordt voor 1 jaar uitgezonden vanuit Argentinie naar Mexico om ons verder ´on the job´ in te werken). Bijgaand het gehele team tot dusver:

De eerste week was een beetje rommelig omdat mijn nieuwe laptop nog niet binnen was en mijn leenlaptop het binnen 1 dag begaf. Aangezien ik zonder laptop niet kan werken uiteindelijk de woensdag en donderdag maar vrij genomen en in het weekend gaan werken. De vrije dagen op zoek gegaan naar een apartementje voor mezelf, maar voorlopig nog niet gevonden. De eerste maand zit ik in ieder geval in een hotelsuite op kosten van het bedrijf en bevalt prima ; iets groter en luxer dan apartement in Buenos Aires (alleen uitzicht is wat minder

Undecided
). Maar verder kun je er dus niets van zeggen, check it out:

Ook de buurt is prima; ik had werkelijk niet gedacht dat Mexico stad zo mooi zou zijn; tot nu toe in ieder geval eens stuk mooier, schoner en veiliger dan gepland; kijk daar:

Ook eten bevalt prima; ruime keuze uit restaurants (o.a. Italiaans, Chinees enArgentijns); maar voorlopig met name gewoon lekker Mexicaans gegeten. Inmiddels dus al de nodige taco´s, buritos en enchiladas veroberd; wel een paar keer al FORS in brand gestaan, inmiddels weet ik wat beter wat voor mij eetbaar is en waar ik beter nog even mee kan wachten

Tongue out
. Het eten is in ieder geval NOG goedkoper dan in Argentinie; voor een goede maaltijd ben je tussen de 3 en 10 euro kwijt. Met name de tacotentjes zijn spotgoedkoop: 3 taco´s met biertje voor 3,5 euro! Hier heb jeeen voorbeeld van zo´n tacotentje:

Qua werk deze eerste 2 weken met name NOG meer trainingen gehad (het houdt niet op :-), maar ook al mijn eerste call center bezocht, samen met 2 collega´s. Op het eerste oog een prima call center, maar volgende week ga ik verder in hun rapportages en dergelijke graven om te kijken wat er te verbeter valt. Tevens waarschijnlijk nog een 2e bezoek. Maar de eerste dagen volgende week dus ´deskresearch´ op kantoor (ook wel eens lekker

Cool
), onderstaande foto geeft je een indruk van mijn werkplek:

Bijgaand nog een link naar de overige foto´s tot dusver hier in Mexico plus een link naar nieuw geuploade foto´s van Argentinie

OF leun je liever lekker achterover terwijl je mijn foto´s bekijkt (ad-random) METeen muziekje erbij? Klik dan hier!

Welnu, volgens mij heb je nu wel weer een redelijke indruk hoe het me hier vergaat!

Hoe gaat het bij jullie dan? Let me know!

Groetjes uit Mexico,
Peter

Reacties

Reacties

kimenzo

Hola Pedro,

Beetje bijgekomen van 't verjaarsetentje? En nog vorderingen gemaakt met je huizenjacht?

Tja (uit) eten is daar nog belachelijk goedkoop en eigenlijk lekkerder dan in de meeste Mexicaanse tentjes alhier. Zul je koken niet gaan missen ;-)

Heb je trouwens de soundtrack van de Dylanfilm I'm not there al beluisterd? Er staan nl. een paar aardige vertolkingen van 'm op.

Voor mij worden de komende maanden op m'n werk ook (een beetje) spannend: door een nieuwe leidinggevende en bestuurder bedrijfsvoering verandert m'n takenpakket en wordt een nieuw MIS in gebruik genomen om sneller op (nieuwe) KPI's te kunnen sturen.

Grtz,
Robert en de rest

Jeroen en Diana

Hey Peter,

Klinkt goed allemaal. Leuk dat je zo welkom bent in het team en hopelijk vindt je niet snel een appartement, is toch prima zo???

Hier alles oké, warm ca. 33 graden en zon. Blijven hier nog wel 2 weekjes rondhangen (Avignon en omstreken).

Grt Diana en Jeroen

REISTIP: eet niet te veel vette tacos etc

Jeroen (je oude buurman)

Hee Peter,

Als ik zo de foto's zie en je verhalen lees, dan denk ik dat je een zeer goede zet/keuze hebt gemaakt door je carrière verder uit te bouwen in Mexico. Wat een geweldige ervaring!!!

Succes verder!

Nadine

Lo siento lo siento lo siento! Bij deze alsnog een verlate feliz cumpleaños :-)

Ziet er supergezellig uit, top om te lezen dat het je allemaal goed af gaat!

Heey Petertje

Volgens ons heb jij een een heel zwaar leven daar!
Uit eten op je verjaardag....nee het valt niet mee!

EN het valt ons op dat je er zo netjes uitziet, een hele metamorfose zeg! Gedraag je nu net als bij ons of gedraag je nu ook netjes?

Jongeman, het ga je goed en je volgende verhaal lezen we weer!
Groetjes Henk, Lydia en Jimmy

Erik

Beste Peter,

Ziet er geweldig uit allermaal!
Blijf die leuke berichten sturen!

Groeten,

Erik

Charlotte

He Peter!

Leuk om te lezen dat het je zo goed vergaat! Ik ben jaloers als ik je verhalen zo lees! Heerlijk! Leuk om zo je verhaaltjes te lezen en de foto's te bekijken! Nog van harte gefeliciteerd trouwens met je verjaardag! Leuk dat je zo spontaan mee uit eten genomen wordt door je werk. Geeft je toch een erg welkom gevoel dan he?

Ik wens je nog heel veel plezier en succes en kijk uit naar je volgende verhaaltje!

Liefs,
Charlotte

Chastine

Hee Peter,

Tjonge zeg wat een gave ervaring!
Leuk om te lezen dat je het erg naar de zin hebt!

Natuurlijk kunnen we altijd inzetten op een groot uitwisselingsproject ism Nuon!haha

Veel succes daar en zorg dat je een leuk appartementje vindt!

Groeten,

Chastine

Michel

Lucky B******,

Laat ze in Mexico maar weten dat de griep er een geduchte concurrent bij heeft. Have Fun!!! Het is je gegund.

groet,
Michel

Frank Leerssen

Hoi Peter,

Leuk om je verhalen te lezen. Ik vind het super voor je. Het is harder werken, maar ook veel meer fun zoals ik lees.

Groeten,
Frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!