Peter Winckers in Mexico

Mexico Capital Federal - Week 3 en 4 (15 tm 26 juni)

¡ Hola compadres !

¿Todo bien? Opgewekte groetjes vanuit Mexico stad!

Relaxed weekje achter de rug; we zitten in de voorbereidende fase van diverse projecten bij klanten, dus voor het eerst weer eens een beetje ´normale´ werkweek met relatief normale werktijden (ik begin ergens tussen 10.00 -11.00 en ga dan door tot circa 18.00 - 19.00; ik ZOU eerder kunnen beginnen, maar de ochtenden zijn nu eenmaal niet aan mij besteed :-).

Verder net mijn eerste nachtje in mijn nieuwe, EIGEN apartement achter de rug. Bevalt prima!! Ik had eigenlijk een apartement met gezamelijk zwembad willen hebben (think Melrose Place), maar die liggen allemaal redelijk uit het centrum en weinig zin om dagelijks 1,5 tot 2 uur tijd kwijt te zijn aan reizen als dat niet nodig is. Nu een apartement aan Parque Mexico gevonden, in de mooie wijk Condesa, op 10 minuten loopafstand van kantoor. Gezellige buurt met leuke barretjes en restaurants. Ik huur gemeubileerd, en nog niet alle meubeltjes / inrichting is mijn smaak, maar de komende tijd kan ik het dus verder naar mijn smaak inrichten. Check it out:

Inmiddels ook al een beetje ´mijn ritme´ gevonden: ´s ochtends dus op mijn gemak opstaan, douchen, krantje kopen, ontbijtje scoren en op mijn gemak een krantje lezen. Vanochtend mijn waarschijnlijk vaste ontbijtplekje gevonden mét terrasje in de zon (vers fruit + muesli + yoghurt + verse jus + cappuccino voor 5,5 euro; niet verkeerd!). Kijk daar:

De vorige week IETS minder relaxed; we hadden een project bij een klant en er waren 3 collega´s over uit Argentinie. Project was een b-tje te ambitieus gepland, waardoor we dagelijks tot 2.00 ´s nachts moesten doorgaan en de donderdag zelfs tot 6.00 ´s ochtends... Als ik straks mijn eigen planning kan maken ga ik dat toch IETS anders aanpakken :-) Flink aan de bak geweest dus, en de vrijdag en zaterdag voor het eerst ziek geweest; forse maagkrampen en diaree... Twee dagen plat gelegen dus; gelukkig voelde ik me de zondag wat beter, waardoor ik weer een beetje kon gaan ´sightseeing´. Rondje historisch centrum gelopen, op circa 10 minuten afstand met de metro (je kunt hier de hele stad door voor 20 eurocent met de metro; supersnel en veilig, zolang je een b-tje op je spullen past). Bijgaand wat foto´s van het historisch centrum:

Verder van de week met collegaatje nieuw kostuum voor mezelf gaan kopen (vrouwelijk advies is altijd welkom!) en haar daarna getracteerd op etentje; erg gezellige avond.

Verder dit weekend met onderstaande collega naar een 2 daags festival met Argentijnse en Mexicaanse rock:

En het weekend daarna bij WEER een ander colegaatje thuis uitgenodigd (helaas getrouwd:-); mijn sociale leven hier begint dus in ieder geval OOK langzaam (een b-tje!) op gang te komen.

Welnu, groetjes uit Mexico wederom,
Peter

P.S.:

  • Zie verder de foto´s van mijn nieuwe apartement en meer foto´s van het historisch centrum
  • Zie tevens de filmpjes van mijn nieuwe apartament
  • OF leun je liever achterover terwijl je de foto´s ad-random voorbij ziet komen met (relaxed?) muziekje erbij?? Klik dan HIER(voor de bejaarden onder jullie: als je klikt op ´gallery view´ zie je de foto´s in originele volgorde en zonder muziekje / effectjes)

Reacties

Reacties

Maartje

He die Peter,

Wat fijn dat je eigen stekkie gevonden hebt. Ziet er goed uit zo vanaf de foto's. Goed om te lezen dat het je bevalt en dat ook je social live op gang komt. En dat met die enorm drukken werkweken en ook nog sightseeing.

Groetjes,
Maartje

kimenzo

Hola Pedro,

Je hebt dus toch een appartementje naar je zin kunnen scoren? Ziet er goed uit man. Leuk om telkens e.e.a. in woord&beeld te kunnen volgen.

't Is zeker toeval dat je manager juist nu jij niet meer in NL werkt de tijd vindt om een nieuw album uit te brengen (Home Sweet Home - geluidsfragmenten via Bol) ;-)

Succes en plezier de komende tijd,
Robert en de rest

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!