Peter Winckers in Mexico

Terug in de schoolbanken ...

Hallo allemaal,

Tja, om maar gelijk met de deur in huis te vallen: na alle leuke, positieve verhalen zal dit even schrikken worden: vanaf 12 oktober werk ik niet meer voor Kenwin ...

Redenen zijn divers en niet gemakkelijk middels dit medium uit te leggen. Maar komt met name op 2 zaken neer:

  • Ze hadden me aangenomen als medior consultant, met al doelstelling dat ik binnen een half jaar tot jaar zou doorgroeien naar senior consultant. Deze groei ging hun niet snel genoeg, waarbij ze met name de taal en aanpassen aan de cultuur als argumenten aanvoerden.
  • Verder hadden ze gehoopt hier in Mexico inmiddels 1 of meerdere grote opdrachten bij Call Centers binnen te halen, maar tot nu toe hebben ze slechts een aantal HRM-achtige opdrachten bij een 3 tal overheidsbedrijven en is onlangs een groot contract bij een Call Center niet doorgegaan.

Na 6,5 maand hebben we dus afscheid van elkaar moeten nemen...
Ik heb in ieder geval wel 3 maanden salaris meegekregen om iets anders te zoeken.

Uiteraard ben ik even behoorlijk van slag geweest, met name omdat ik dacht dat ik op de goede weg was (overwegend positieve feedback gekregen en ik was immers mijn proeftijd al door...).

Maar (te lang) treuren helpt uiteraard niet. Ik heb besloten nu alles op alles te zetten om een baan hier in Mexico stad te zoeken; de stad en het land bevallen me namelijk super en nog steeds smoorverliefd op Lidia, dat gaat gelukkig wel nog steeds goed :-)

Mijn CV heb ik inmiddels geupdate en (open) sollicitatiebrief is ook gereed en 2 weken geleden al gestuurd naar de 39 grootste call centers hier in Mexico stad. Inmiddels 2 gesprekken achter de rug, bij 1 daarvan kan ikvanmiddag door naar de 2e ronde en morgen heb ik een 'aftastend' gesprek bij een ander call center.

Verder tevens begonnen aan een intensieve Spaans cursus op gevorderden niveau van 6 weken bij de universiteit alhier (3 tot 7 uur per dag van maandag t/m vrijdag). Punt met de taal is dat ik me gewoon goed kan redden, maar met name voor zakelijke communicatie is het (net) nog niet goed genoeg. Eerste examens al achter de rug: 8 voor mondeling en 6,4 voor schriftelijk / gramatica.

Verder er hard over nagedacht of het nu wel of niet verstandig is om naar Nederland af te komen voor kerst. Maar aangezien hier blijkbaar alles stil ligt in December + aangezien ik tochERG veel behoefte heb om mijn familie en vrienden weer te zien heb ik besloten om toch af te komen, samen met Lidia.We zijn in Nederland vanaf 12 december en vliegen terug op 30 december.

Gelukkig is er ook nog leuk nieuws: moeders + Jeanette zijn hier op bezoek geweest van 23 oktober tm 2 november; is ERG gezellig geweest !!!

Zie onderstaande links voormeer foto's:
(als je je afvraagt waarom er veel foto's metskeletten / offerandes zijn, komt dat omdat in deze tijd de 'dag van de doden' gevierd wordt in Mexico: meer informatie omtrent deze zeer bijzondere feestdag / feestweek kun je terugvinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dag_van_de_Doden)

Deel 1 (o.a. pyramides vd zon & maan, nationaal paleis en mariachis op plaza Garibaldi):
http://www.slide.com/r/dDrw0ny66T9nSwf4kfUvjH1AfxPUnIbK?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

Deel 2 (o.a. dorpje Tepoztlán, dierentuin Mexico stad, en offerandes bij universiteit):
http://www.slide.com/r/ONZmIP1PsT-jLfioMkKr9H5OCR5XvBSq?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

Deel 3 (o.a. Haloween feestje bij vriendenvan Lidia mét band+ kanalen van Xochimilco)
http://www.slide.com/r/E6odUNNL6z-UF_EthuxSoVP8f4JIOYmX?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

Deel 4 (o.a. Xochimilco en historisch stadscentrum):
http://www.slide.com/r/QE8mlH8duD9fBk_P0utTja9hHvbFgXak?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

Groetjes en wellicht tot in december,
Peter

P.s.: als je liever niet reageert op dit weblog stuur dan een e-mail naar Peter.Winckers@gmail.com

Reacties

Reacties

Emiel

Ha Peter,

Wat leuk om te lezen dat je in Mexico de liefde hebt gevonden. Jullie zien er erg gelukkig uit op de foto's!

Helaas van je werk, maar met jou motivatie heb je vast binnen de kortste keren weer een nieuwe zakelijke uitdaging. Zolang je het boeren maar wel achterwege laat tijdens sollicitatiegesprekken :)

Groeten,
Emiel

roland

hey peter jammer van je werk maar jij met zo een talent je ben zo weer aan de bak.en ja het lijk me leuk om je weer eens tezien met je meisje.de gr roland en tot laters en leuken fotos van de vakantie hoiiiiiii

Arjan en Angela

Hey Peer,

Wat kl#%ten van je job.
Al weten we zeker dat je wel een andere (en nog leuker) baan zult vinden.
Verder (geloof het of niet) vinden we het leuk om je in december weer te zien.
(20 dec gaaf en uniek concert voor je in petto)

groetjes Arjan en Angela en de kids

Inge

Het leukste om te zien is toch dat je voor je meisje kiest. Succes met het vinden van een baan, dat gaat vast lukken...

Harry en Annemie

hoi Peter

Dat was inderdaad even minder goed nieuw wat we te horen kregen ,maar met jouw capaciteiten zul je zeker wel snel een andere baan vinden.We wensen je in ieder geval veel succes met het vinden van een andere baan.En we zullen elkaar zeker zien als je naar Nederland komt in december met lidia .

i-6

Hey Peetje,

O, wat vind ik het rot voor je, maar je schrijft zelf al bij de pakken neer zitten, dat helpt niet!
dus schouders er onder en laat je van je beste kant zien.
Ik ben benieuwd naar Lidia, dus probeer zeker een avond op de boot langs te komen.
liefs en succes van I-6

Chantal en Alex

Heij Piewie,

Wat lezen we nu, erg voor je dat je daar je baan niet kunt voortzetten. Juist ook dat je het naar je zin had en leuke collega's hebt leren kennen.
Wij wensen je heel veel succes met het zoeken naar een andere baan. En zijn ervan overtuigd dat je dat ook gaat lukken. Tot ziens in december.

Vele groetjes oet Mestreeech,
Chantal en Alex.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!